Start verkoop: dinsdag 15 december om 12:00 uur

Meest gestelde vragen

Inschrijving en toewijzing

Hoe vindt de toewijzing plaatst?

Na de inschrijfperiode wordt er een overzicht gemaakt met alle inschrijvingen per bouwnummer. Als u de enige kandidaat bent die op een bouwnummer heeft ingeschreven, dan komt u vanzelfsprekend direct in aanmerking voor het appartement. Wanneer meerdere kandidaten zich hebben aangemeld voor een specifiek bouwnummer, wijzen wij het bouwnummer toe aan één van de kandidaten. Hierbij geven wij voorrang aan kandidaten die een financieringsverklaring toevoegen. Wij proberen zoveel mogelijk kandidaten het bouwnummer van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers.

Financiering en koop

Wat is een financiële check?

Een financieel adviseur kijkt samen met u of de woning van voorkeur financieel haalbaar voor u is. Zo ja, dan ontvangt u een Rabobank oriëntatierapport. Aan deze financiële check zijn voor u geen kosten verbonden. Meer informatie kunt u lezen op de pagina 'financiering'.

Mag ik de financiële check ook door een andere hypotheekverstrekker laten uitvoeren?

Voor project HORTUS geldt alleen de financieringsverklaring van de Rabobank. De hypotheekadviseurs van de Rabobank hebben veel ervaring met nieuwbouwhypotheken en weten ook alles over HORTUS. Werken met één partner maakt het hypotheekproces eenduidig, persoonlijk en professioneel. Naast de financiële check kunt u de adviseurs ook vragen stellen over uw hypotheek. Als u wilt, kan de Rabobank u een hypotheekaanbieding doen. U bent uiteraard vrij om te bepalen bij welke aanbieder u uiteindelijk uw hypotheekaanvraag wilt doen.

Wat zijn de opschortende voorwaarden?

De koop-/aannemingsovereenkomst treedt pas in werking als aan de opschortende voorwaarden is voldaan. Dat wil zeggen als 70% van de appartementen verkocht is, als het Woningborg-certificaat Nieuwbouw ontvangen is en als de omgevingsvergunning onherroepelijk is.

Wanneer start ik met betalen?

Zodra u naar de notaris gaat voor het passeren van de leveringsakte en de bouw is nog niet begonnen, betaald u de koopsom van de grond. De aanneemsom betaald u vervolgens in termijnen vanaf het moment dat de bouw start. De notaris verzorgt bij het passeren van de leveringsakte de betaling van alle tot op dat moment verschuldigde termijnen en eventuele rente.

Wat is bouwrente?

Wanneer u later in een project instapt dan betaalt u rente over de reeds vervallen termijnen. Het percentage van deze rente is in de koop-/aannemingsovereenkomst vastgesteld. Deze rente wordt bouwrente genoemd.

HORTUS

Hoe wordt het afval ingezameld?

Ten behoeve van de inzameling van afval zullen in het gemeenschappelijke voorterrein ondergrondse vuilcontainers worden aangebracht. Het aantal en de exacte positie staat indicatief weergegeven op de situatietekening en worden definitief bepaald door de gemeente.

Hoe is het parkeren geregeld?

Iedere eigenaar van een appartement heeft de beschikking over één parkeerplaats in de stallingsgarage. De eigenaren van bouwnummer 16, 27, 38, 49 en 55 krijgen de beschikking over twee parkeerplaatsen.

Waar kunnen bezoekers parkeren?

Op het gemeenschappelijke voorterrein worden een achttal parkeerplaatsen voor bezoekers aangelegd, waarvan 2 invaliden parkeerplaatsen. Ook kunnen bezoekers parkeren in de stallingsgarage (6 stuks).

Wanneer start de bouw?

De bouw start naar verwachting in kwartaal 2 van 2021 (als voldaan is aan de opschortende voorwaarden).

De appartementen

Welk verwarmingssysteem wordt er toegepast?

Stadsverwarming. Hierbij worden woningen verwarmd via een ondergronds netwerk van warmwaterleidingen waardoor u warm water en een heerlijk warm appartement heeft zonder gas en zonder cv-ketel.

Is hier een keuzemogelijkheid in?

Voor de buitenkozijnen zijn geen mogelijkheden, voor de binnenkozijnen, binnendeuren en het bijbehorende garnituur biedt de aannemer verschillende keuzemogelijkheden. Na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst informeert de kopersadviseur van Bouwonderneming Stout u hierover.

Welke opties zijn er voor meer- en minderwerk?

Vanaf de start verkoop staan de documenten ‘makelaarsopties’ en ‘koperskeuzelijst’ voor u klaar in uw persoonlijke woonomgeving. De makelaarsopties dienen kenbaar gemaakt te worden voor het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst. De meerwerk opties vanuit de koperskeuzelijst kunt u afstemmen met de kopersadviseur van Bouwonderneming Stout (na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst).  

Welke showrooms zijn gekoppeld aan het project?

Wij zijn op dit moment nog bezig met het koppelen van de showrooms. Na het tekenen van de Koop-/aannemingsovereenkomst neemt een kopersadviseur van Bouwonderneming Stout contact met u op. Zij zal u ook koppelen met de showrooms. 

Overige vragen

Wat betaal ik ongeveer aan servicekosten voor de algemene ruimte?

Als bijdrage in de kosten betaalt u maandelijks een voorschot aan de VvE (Vereniging van Eigenaren). Op basis van referentieprojecten schatten we de servicekosten tussen de circa € 125 en € 150 per maand, afhankelijk van de grootte van het appartement. Tijdens de opstartvergadering van de Vereniging van Eigenaren zullen de servicekosten op basis van een begroting worden vastgesteld. Daarbij wordt onder andere gekeken naar de kosten die te maken hebben met opstal- en WA-verzekering, glasverzekering, waterverbruik en elektra ten behoeve van de gemeenschappelijke voorzieningen, schoonmaakkosten, reservering voor groot onderhoud en algemene kosten, administratiekosten en vergaderingen.

INTERESSE?

Meld u aan en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.


Aanmelden

Ontwikkeling

Kade 34, 3371 EP
Hardinxveld-Giessendam

Makelaar

Fluiterlaan 421
2903 HN Capelle aan den IJssel
Tel. 010 - 258 2900
Mail nieuwbouw@vanherk.nl